Προτεραιότητα η ανθρώπινη αξιοπρέπεια

strict warning: Declaration of views_plugin_style_default::options() should be compatible with views_object::options() in /home/koinonik/public_html/sites/all/modules/views/plugins/views_plugin_style_default.inc on line 24.

Άρθρο της Μαρίας Κυριακοπούλου που δημοσιεύτηκε στο ΠΑΡΟΝ της Κυριακής στις 22/05/2016.
Ποιες δαπάνες πρέπει να κοπούν για να προστατευτεί το κοινωνικό Κράτος*

Βρισκόμαστε σε μια περίοδο ολοκλήρωσης των σκληρών μέτρων των μνημονίων επιλογής τρόικας και τώρα κουαρτέτου και αποδοχής, εκ μέρους της Ελληνικής Κυβέρνησης και της πλειοψηφίας της Βουλής. Τα αποτελέσματα γνωστά μέχρι τώρα και ο φαύλος κύκλος της συνεχιζόμενης συνταγής φέρνει νέους κλυδωνισμούς στην ετοιμόρροπη κοινωνία.

Και έτσι οι ιδεολογίες παραμερίζονται για να υπηρετηθεί ο στόχος της εξόδου από τα μνημόνια, παρά τη διαπίστωση ότι όσο το Κράτος γίνεται πιο αδύναμο, λιγότερος πλούτος συγκεντρώνεται από τις οικονομικά παραγωγικές δραστηριότητες.

Γνωρίζουμε ότι βασική λειτουργία του Κράτους ως Κράτους Δικαίου είναι η θέσπιση κανόνων δικαίου και η δίκαιη κατανομή εισοδήματος με την εκτέλεση προγραμμάτων δημοσίων επενδύσεων μέσω των οποίων επιταχύνεται η οικονομική ανάπτυξη μιας χώρας και εξασφαλίζεται η απασχόληση των ανθρώπων.

Επειδή όμως η Κυβέρνηση προχωρά στη νομοθέτηση προληπτικών μέτρων, με το ενδεχόμενο τυχόν αβέβαιης έκβασης του πλεονάσματος 3,5% το 2018, οφείλει να ιεραρχήσει μέτρα που δε θα θίγουν την πληγωμένη κοινωνία, αλλά θα περιστέλλονται ελαστικές δαπάνες.

Καθ’ όλη την περίοδο των μνημονίων αναφερόμαστε για τη δημόσια διοίκηση, δηλαδή το πολυδαίδαλο κράτος και τη γραφειοκρατία, και παρά την τραγική έλλειψη προσωπικού σε δομές κοινωνικής πρόνοιας αλλά και ελεγκτικών μηχανισμών, έχουν προστεθεί επίπεδα διοίκησης που δεν χρειάζονται.

Δεν θα αναφερθώ σε γραπτές προτάσεις μου προς τους αρμόδιους υπουργούς το 2011 σχετικά με το μεγάλο αριθμό αξιωματούχων και νομικών προσώπων και υπηρεσιών, τόσο στην κεντρική κυβέρνηση όσο και στον Α΄ και Β’ βαθμό αυτοδιοίκησης, που εξυπηρέτησαν και εξυπηρετούν τη λογική του κομματικού πελατειακού συστήματος, αλλά θα εστιάσω σε κάποια σημεία που θεωρώ ότι είναι εκ των ων ουκ άνευ στη συγκεκριμένη χρονική στιγμή για να μην εφαρμοστεί ο «κόφτης».

Κατάργηση όλων των διορισμένων διοικήσεων στις ΔΕΚΟ – στα νοσοκομεία ή και φορείς του στενού ή ευρύτερου δημόσιου τομέα.

Όλοι οι φορείς και οι οργανισμοί μπορούν να διοικηθούν από ανώτερους υπαλλήλους που θα έχουν σχέση με αυτούς, αφού ήδη υπάρχει το Μητρώο Επιτελικών Στελεχών του Δημοσίου.

Δραστική μείωση του αριθμού των μετακλητών υπαλλήλων (Σύμβουλοι, ειδικοί συνεργάτες κ.λ.π).

Καταπολέμηση της γραφειοκρατίας μέσω της ολοκλήρωσης της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, ώστε να εξασφαλιστούν αρκετά δις ευρώ, όπως εκτιμούν διεθνείς οργανισμοί.

Χτύπημα του λαθρεμπορίου.

Καταπολέμηση της διαφθοράς και επιτάχυνση του ελέγχου των λιστών και είσπραξη των παρανόμως αποκτηθέντων εισοδημάτων.

Άμεση μετεγκατάσταση όλων των υπηρεσιών του Δημοσίου σε δημόσια κτήρια (δυστυχώς κάποια δημόσια κτήρια πουλήθηκαν για να πληρώνει το κράτος ενοίκια), για να εξοικονομηθεί περισσότερο από ένα δις ετησίως.

Δραστική περικοπή της σπατάλης σε προμήθειες.

Στήριξη της αγοραστικής δύναμης των νοικοκυριών με αποτελεσματική καταπολέμηση των καρτέλ, των κυκλωμάτων των μεσαζόντων και τον έλεγχο των ενδοομιλικών συναλλαγών.

Άμεση ενίσχυση των ελεγκτικών μηχανισμών για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, της εισφοροδιαφυγής, της παράνομης και ανασφάλιστης εργασίας και καταπάτησης εργασιακών δικαιωμάτων και κανόνων υγείας.

Έτσι, οι πόροι που θα εξοικονομηθούν να διοχετευθούν σε δημόσιες επενδύσεις και σε στοχευόμενα προγράμματα κοινωνικής πολιτικής.

ΜΑΡΙΑ Η. ΚΥΡΙΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
πρώην Βουλευτής
μέλος του Πολιτικού Συμβουλίου «ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ»
*Το άρθρο αυτό δημοσιεύτηκε στο ΠΑΡΟΝ της Κυριακής στις 22/05/2016 και γράφτηκε πριν από την επίσημη κατάθεση του πολυνομοσχεδίου, που συζητείται.